Тема. Розв'язування компетентнісних задач
Компетентнісними називають задачі з різних галузей діяльності людини, які потребують від людини вміння використовувати набуті знання на практиці. Їх розв'язок полягає у вирішенні деякої життєвої проблеми із застосуванням знань, умінь та навичок, які ви отримали на уроках з різних предметів.
Значна частина таких задач не обмежуються предметною областю одного навчального предмета, а є міжпредметними.
Перебуваючи в інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватись в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу.
Компетéнтність — проінформованість, обізнаність, авторитетність. |
- Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
- Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як засобу розв’язування.
Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності:
- визначення, ідентифікація даних;
- пошук даних;
- управління: структурування потрібні дані для пошуку розв’язку;
- інтеграція: порівняння і співставлення відомостей із кількох джерел, виключення невідповідних та несуттєвих відомостей та вчасне припинення пошуку.
- оцінка: правильний пошук відомостей у базі даних, відбір ресурсів згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
- створення: визначаються особливості призначення підсумкового документа, добирається середовище опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладаються узагальнені дані, обґрунтовуються свої висновки;
- передавання повідомлень: у разі потреби архівуються дані, адаптується повідомлення для конкретної аудиторії, створюється підсумковий документ акуратно та презентабельно.
Завдання 1. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Київ—Трусковець , Київ — Львів, Київ — Одеса, та моделі машини, наприклад Toyota Prius 1.8. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом. Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей. Створити презентацію із результатами досліджень та висновками.
В задачі учень працює в програмному середовищі табличного процесора, а домашнє завдання в програмному середовищі редактора презентацій.
Вказівки до виконання
- Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
- Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
- Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
- Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
- Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну;
кількість квитків та їхні ціни; - розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі:
автомобілем;
купейним (або купейним і плацкартними) вагонами Укрзалізниці . - Вказати, яку діаграму доцільно побудувати для порівняння результатів.
- Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі.
- Описати, які програми використано для виконання завдань?
Додаток: vidpochinok.xlsx {mail.ru} або vidpochinok.xlsx.xlsx {google-диск}
Варіант виконання обчислень даних в табличному процесорі:
Варіант виконання обчислень даних в середовищі Scratch: Обчислення вартості пального під час подорожі.
Додаток: poisdka.sb2
Варіант алгоритму: