3. Створення програмного коду для малювання фігур (ліній, секторів ламаних) у процесі виконання програми за їх координатами на координатній площині.
Для малювання ліній і фігур у процесі виконання програми на формі у середовищі програмування Lazarus потрібно розміщувати полотно. Для цього звертаються до властивості Canvas - властивості об'єкта form, який у свою чергу є об'єктом, що має свої методи та властивості:
- методи використовують для побудови на полотні різних фігур;
- властивості - щоб задавати колір лінії, іі товщину тощо.
![]() |
Розмір полотна визначається значеннями властивостей Height - кількість точок по вертикалі та Width - по горизонталі. Полотно складається з окремих точок - пікселів, координати яких задаються значеннями x та y. |
Як і в графічному редакторі, у середовищі Lazarus можна малювати олівцем та пензликом. Для цього використовують властивості полотна Pen та Brush:
form1.canvas.pen або form1.canvas.brush.
Малювати можна різні об'єкти. Для цього використовують відповідні методи полотна.
Можна задавати значення властивостей інструментів малювання:
- Колір, товщина та стиль цих об'єктів визначаються значеннями властивості pen:
![]() |
form1.canvas.pen.color - колір; form1.canvas.pen.width - ширина (ціле число); form1.canvas.pen.style - стиль: |
- Колір і стиль заливки замкнених фігур - значеннями властивості Brush:
![]() |
![]() |
Створюючи зображення, що складається з графічних примітивів, варто спочатку встановити значення властивостей контуру та внутрішньої області фігури, після чого відобразити саму фігуру, наприклад:
![]() |
Программный код |
Интерфейс проекта Программный код procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); |
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject); procedure TForm1.Button4Click(Sender: TObject); procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); |
Вправа 5б. Використання операторa With в програмному коді.
Якщо ви працюєте з полями однієї і тієї ж записи, то цієї проблеми можна уникнути завдяки оператору приєднання WITH, приклад:
Программный код procedure TForm1.Button1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); |
procedure TForm1.Button2MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); procedure TForm1.Button3MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
|