Тема. Управління декількома об'єктами. Координати
Коли вікно Scratch тільки відкрилося, ми бачимо, що кіт стоїть в центрі полотна.
Подивимося тепер на його координати x і у в осередку властивостей об'єкта. Там написано,що x: 0 і y: 0. Чому так?
⇔
- У Scratch початок системи координат це центр полотна.
- Від центру вправо значення х збільшується, вліво - зменшується (стає мінусовим, негативним).
- Аналогічно з вісью y. У напрямку вгору йдуть позитивні значення, вниз - негативні.
- Чим далі від центру, тим більше абсолютне значення числа.
Перемістіть кілька разів кота по полотну і відзначте, як змінюються значення x і y в осередку властивостей об'єкта
Нові об'єкти
- Тепер припустимо, що на сцені у нас будуть бігати крім кота ще якісь об'єкти. Як в Scratch додати нові об'єкти?
- Слід натиснути на другу кнопку в ряді кнопок під полотном: і в тематичних папках вибрати додаткові об'єкти, наприклад:.
2. Добре б, щоб другий (третій...) об'єкт теж як-небудь рухався. Оскільки ми вже запрограмували кота, то годі й складати новий скрипт, а скопіювати програму кота і перенести копію на новий об'єкт. Робиться це так:
- Перемикаємося на кота → клацаємо правою кнопкою по скрипту і в контекстному меню вибираємо команду дублювати → переміщаємо курсор миші з прилипшою до нього копією на іконку другого об'єкта в нижній правій комірці (будьте уважні: при цьому навколо іконки повинна з'явитися сіра рамка!) і клацаємо мишею
⇒
Тепер якщо переключитися на другий об'єкт, то ми тут побачимо новий скрипт. Його слід трохи підправити, щоб кіт і миша (наприклад) рухалися по-різному.Зробіть це.
|
Зберіть для нього цей скрипт:
Команда слідувати за ... змушує об'єкт, до якого вона застосовується повертатися в напрямку того об'єкта, який була обрано в відкривающему списку цієї команди. Цикл завжди тут також необхідний. Інакше об'єкт повернеться тільки один раз на самому початку. Оскільки другий об'єкт у нас постійно рухається, то і стежити за ним треба завжди.
|
Натисніть кнопку запуску і подивіться анімацію: всі три об'єкта починають свій рух одночасно, але рухаються по-різному, тому що кожен з них управляється власним скриптом.
|