| Тема. Алгоритми з повторенням.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням у середовищі Скретч
- Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним.
- Кількість повторень у циклічних алгоритмах може бути або заздалегідь відомою, або ні, тому розрізняють повторення з визначеною та невідомою кількістю повторень.
- Якщо кількість повторень заздалегідь не відома, то для припинення циклу задається деяка умова, яка і забезпечує скінченність виконання команд, що повторюються.
У мові програмування Скретч цикл можна реалізувати за допомогою чотирьох команд:
![](/Scratch/zikl22_2.png)
I. Як реалізувати цикл із невідомою кількістю повторень у середовищі Скретч?
Безумовний цикл
У разі, коли в алгоритмі кількість повторів заздалегідь не відома, у середовищі Скретч використовують команду Завжди
![](/Scratch2/povtor26.png)
Тіло такого циклу виконується поки активним є скрипт, частиною якого він є. Зупинити такий цикл можна лише за допомогою заглушок:
![](/Scratch/zikl28.png)
Друга зупиняє виконання скрипту, перша — всієї програми.
|
![](/Scratch/zikl23.png)
|
Приклад алгоритму, за яким виконавець змінюватиме зовнішній вигляд або наступний образ поки не вибрано одну із заглушок
![](/Scratch/zikl27.png)
|
Використання датчика "доторкнутися до кольору"
Завдання 1. Варіанти виконання проекту. Проект
![](/scratch3/bes1_cikl.png)
Варіанти напрямків руху виконавця на площині
Завдання 2 . Варіант 1
![](/Scratch2/cikl1_3.png)
Варіант 2
II. Як створити циклічний алгоритм з визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч? Алгоритми "Наповнення діжки водою. Рух по колу."
Команда «цикл з лічильником» використовується тоді, коли відомо, скільки разів слід виконати дії.
Лічильник рахує кількість повторень від 1 до вказаного числа..
Для створення циклічних алгоритмів з визначеною кількістю повторень у середовищі Скретч використовують команда Повторити N, де параметр N вказує на кількість повторень у тілі циклу.
![](/Scratch2/povtor22_1.png)
|
![](/Scratch2/povtor25.png)
|
Розглянемо алгоритм, за яким виконавець Танцюрист змінюватиме зовнішній вигляд 4 рази з інтервалом 1 секунду.![](/Scratch2/povtor23.png) |
Завдання 1. Складіть і виконайте алгоритм, щоб отримати зображення, наведене на рисунку
![](/Scratch/zikl30.png)
|
Кроки виконання
1. ![](/Scratch/zikl31.png)
|
2. ![](/Scratch/zikl32.png) |
3.Вкладені цикли![](/Scratch/zikl33.png)
|
Завдання 2. Вкладені цикли. Складіть і виконайте алгоритм, щоб отримати зображення, наведене на рисунку
Рух по колу. Вкладені цикли
![](/Scratch/zikl35.png)
Самостійна робота
![](/Scratch2/zikl_vetvlen3.png)
Цикл з передумовою
| |