Четверг, 18.04.2024, 07:12
Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS


Меню сайта


Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Тестування онлайн
тестування онлайн 


Социальные закладк

Практична робота 1 .Тема «Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення»

Основні властивості форми, кнопки, напису.
 

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Використання функції InputBox

Завдання 1. Складіть програму в середовищі Lazarus, за допомогою якої у вікні буде виводитись повідомлення про номер практичної роботи, дату її виконання, прізвище та ім'я виконавця за зразком. 



Складіть програму Практична робота1_завдання1 в середовищі Lazarus, за допомогою якої у вікні буде виводитись повідомлення про номер практичної роботи, дату її виконання, прізвище та ім'я виконавця за зразком.Збережіть створений проект 

Приклад варіанту виконання:

    1. Відкрийте вікно Lazarus. Створіть інтерфейс проекту, наприклад:

  2. Установіть такі значення властивостей форми:
       
- колір фону - сірий;
        - ширина - 300 пікселів;
        - висота - 100 пікселів;
        - відступ лівої межі - 150 пікселів;
        - текст у рядку заголовка – практична робота1_завдання1
      -Border Icons – bimaximize = false
    - Border Style = bsSingle

 

Значення властивостей напису Label1 :

розмір символів -12
накреслення – жирний
колір – чорний
шрифт – Times New Roman
WordWrap = true
Aligment – taCenter


 
    3. Для властивості Caption об'єкта 
Label
1, використовуючи функцію InputBox, вставте на форму повідомлення про дату виконання практичної роботи, прізвище та ім'я виконавця за зразком, встановивши такі значення властивості об’єкта:

4. Подія :

  • onCreate форми
    визиває появу вікна функції InputBox для введення даних,  які в свою чергу повинні відобразитися в напису  Label1. Змінемо значення властивості Caption напису Label1 застосовуючи команду присвоювання:
  label1.caption := InputBox('Введення дати виконання','Дата виконання', '') + #13 +  InputBox(‘Введення прізвища, імені, побатькові' , 'Призвіще, Ім’я , Побатькові', '');

   

  • onMouseDown для об’єктаLabel1 призводить до  стирання інформації і запиту нових даних, наприклад:

 

label1.caption := ''; 
label
1.caption := InputBox('Введення дати виконання','Дата виконання', '') + #13 +  InputBox(‘Введення прізвища, імені, побатькові' , 'Призвіще, Ім’я , Побатькові', '');

    4. Збережіть проект з іменем практична1_ завдання1, створений у власній папці.
    5. Виконайте проект.
    6. Закрийте вікно виконання проекту.

 Використання вікон повідомлень

Увага!Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Завдання 2.  Тест із біології.    Тест з біології   облако Mega

Розробіть проект практична робота1_завдання2,  у якому на екранній формі Кровоносна система розміщений напис: Кров виносить із клітин продукти розпаду, що утворюються в результаті їх життєдіяльності, – та дві кнопки: Погоджуюсь, Не погоджуюсь.

Якщо натиснута кнопка, що підтверджує істинність твердження, то з'являється вікно:
Якщо кнопка Не погоджуюсь – вікно:

 1.    Створіть папку Тест.
2.    Запустіть середовище Lazarus, створіть новий проект. 
3.    Налаштуйте дизайн проекту, наприклад:

4.    Змініть властивості об'єкта Form1.

Властивість

Значення властивості

Caption

Кровоносна система

Font

Шрифт: Book Antiqua, Стиль шрифту: звичайний, Розмір: 16

5.    У вікні дизайнера форм розмістіть об'єкти. 

Об’єкт

Властивість

Значення властивості

Label1

Caption

Кров виносить із клітин продукти розпаду, що утворюються в результаті їх життєдіяльності

Font

Шрифт: АгіаІ, Стиль шрифту: курсив, Розмір: 16

Button1

Caption

Погоджуюсь

Font

Шрифт: BookAntiqua, Стиль шрифту: звичайний, Розмір: 16

Button2

Caption

Не погоджуюсь

Font

Шрифт: BookAntiqua, Стиль шрифту: звичайний, Розмір: 16

6.    Створіть процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку Погоджуюсь. У вікні редактора коду введіть команду створення вікна повідомлення:

  • MessageDlg('Молодець! У тебе добрі знання з біології!', mtlnformation,[mbOk], 0);

7.    Створіть процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку Не погоджуюсь. У вікні редактора коду введіть команду створення вікна повідомлення:

  • MessageDlg('Ти помилився. Спробуй дізнатись більше про кровоносну систему!', mtlnformation, [mbOk], 0);

8.    Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми. Якщо є помилки, –виправте їх.
9.    Збережіть проект з іменем практична1_ завдання2.

 

 Використання методів об'єктів

Увага!Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Завдання 3. Створіть додаток, в результаті роботи якого в поле напису  Label1 виводиться одне з повідомлень, в залежності від того, на який із написів Label2, 3, 4, 5 буде вказувати покажчик миши.
Варіант виконання.
1. Створити інтерфейс проекту згідно малюнку:

2. Для  написів  Label2,3,4,5    встановіть значення властивості Caption,  наведених  в таблиці:

Тексти  написів Label2,3,4,5


Текст, що відображається в напису label1  якщо покажчик миши  буде наведеним   на один із обєктів  Label2,3,4,5

Форма

Заготовка головного вікна додатку що розробляється

Інспектор об'єктів

Вікно, призначене для редагування властивостей об'єктів

Unit1.pas

Файл з програмним  кодом

Проект

Группа файлів, що відносяться до даного додатку

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Для об'єктів на формі встановіть наступні значення властивостей в вікні Інспектора об’єктів:

Компонент

Властивість

Значення


Label1

 


Caption

Сюди буде виведено визначення при наведенні  вказівника миші на відповідний напис

WordWrap
розмір
накреслення
шрифт

True
11
курсив
Times New Roman

Form1

AutoSize
Border Icons
Border Style
Caption
Height
Width

False
biMaximize-false
bsSingle
практична робота1_завдання3
130
455

Label2,3,4,5

Caption
колір
шрифт
розмір
накреслення

Проект, форма, Unit1.рas, Інспектор об'єктів
чорний
Times New Roman
10
жирний

4. Для події onMouseMove написів  Label2,3,4,5 та Form1 створіть обробник події, наприклад:

  • при наведенні покажчика миши на напис Label2 в текстовому полі Label1 повинен появитися текст - Група файлів, що відносяться до даного додатку :
procedure TForm1.Label2MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,  Y: Integer);
begin
    label1.Caption:='
Група файлів, що відносяться до даного додатку';
end;
  • при знаходженні  покажчика миши на полі  Form1 в текстовому полі Labelповинен появитися текст - Сюди буде виведено визначення при наведенні  вказівника миші на відповідний напис:
procedure TForm1.Form1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,  Y: Integer);
begin
    label1.Caption:=
'Сюди буде виведено визначення при наведенні  вказівника миші на відповідний напис';
end;

 

       назад

Форма входа
Поиск
Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Рейтинг@Mail.ru
    Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтов - uCoz