Тема 8. Події і їх обробники. Яу виконувати дії з об'єктами за допомогою методів.
Конспект
1. Система Windows генерує події (повідомлення для додатка), які призначені для керування роботою додатка. Додаток може реагувати або не реагувати на подію. Для того щоб додаток реагував на подію, необхідно помістити програмний код в заготовці відповідної подієвої процедури.
Деякі події підтримують майже всі керуючі елементи.
Приклади кількох подій форми:
- Click (англ. click - клацання) - вибір будь-якої точки об’єкта;
- Close (англ. close - закривати) - закривання форми (вікна) під час завершення виконання проекту;
- Create (англ. create - створення) - створення (відкриття) форми (вікна) на початку виконання проекту;
- KeyPress (англ. key press - натиснення клавіші) - натиснення будь-якої клавіші на клавіатурі;
- MouseMove (англ. mouse move - переміщення миші) - переміщення вказівника по вікні та інші.
Джерелом деяких подій може бути миша
Події клавіатури
2. Обробник події, пов'язаний з певним об'єктом, називають методом цього об'єкта.
Для об’єкта форма найчастіше використовують такі методи:
Деякі методи можна викликати для різних об’єктів, а інші – лише для об’єктів певного типу. Наприклад:
|
Підсумок:
-
Властивості характеризують елементи керування, методи змушують виконувати певні дії, а події — це зовнішній вплив на елемент керування, на який цей елемент може реагувати.
-
Елемент керування має характеристики: стан (властивості) + дії (методи) + зворотні зв'язки (події).
-
Стан елемента керування описується його властивостями
-
Властивості — це атрибути компонента, які визначають, як компонент виглядає на екрані і як функціонує (наприклад, ширина і висота елемента керування, його видимість тощо)
-
Початкові значення властивостей елемента керування встановлюються на етапі розробки інтерфейсу у вікні Інспектор об'єктів.
Розробка програм засобами середовища програмування.
Приклад . Розробка проекта з використанням методів Show, Hide. Розміщення на формі елемента Image. Держати посилання: https://cloud.mail.ru/public/A1Ka/WW5SThbRq
Інтерфейс проекту:
Розміщення на формі об'єкти :Label1 -Label5, Іmage1 -Іmage4. ( Властивості елемета image- посилання)
Задаємо значення властивості Picture об'єктам Іmage1 -Іmage4 та властивості Stretch об'єктів надаємо значення false.
Створення програмного коду.
Для елементів управління Label2 - label4, Form1 в вікні Інспектора об'єктів вибираему вкладку Події і вибираемо для вказаних елементів подію MouseMove (наведення покажчика миши на об'єкт)
Також для форми застосовуємо подію onCreate.
Підсумок:
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); begin image1.hide; image2.hide; image3.hide; image4.hide; end; |
procedure TForm1.Label2MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); begin image1.show; image2.hide; image3.hide; image4.hide; end; |
procedure TForm1.Label3MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); begin image1.hide; image2.show; image3.hide; image4.hide; end; |
procedure TForm1.Label4MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); begin image1.hide; image2.hide; image3.show; image4.hide; end; |
procedure TForm1.Label5MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer); begin image1.hide; image2.hide; image3.hide; image4.show; end; |
procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, |
Тема 9. Поняття програмного модуля. Додавання форм в проект.