Тема. Вправи, завдання
Завдання 1. Ініціали
Розробіть проект у середовищі Lazarus, після запуску якого до текстових полів екранної форми користувач вводитиме прізвище, ім’я і по батькові. Після натиснення кнопки Пуск до відповідного текстового поля будуть виводитися прізвище та ініціали.
- Сплануйте проект. Передбачте, які об'єкти будуть використані на екранній формі та які події будуть відбуватись із ними.
- Запустіть середовище Lazarus, створіть новий проект.
Змініть властивість Caption об'єкта Form1, надавши їй значення Ініціали.
Розмістіть на формі об'єкти за зразком і надайте значень їх властивостей, визначених самостійно.
Властивості Enabled текстового поля для відображення прізвища та Ініціалів надайте значення False, щоб користувач не міг змінити вміст цього поля з клавіатури.
- Створіть процедуру опрацювання події: натиснути кнопку Пуск.
У вікні редактора коду опишіть змінні, які будуть використовуватись у проекті:
var last_name, first_name, sname, full_name: string;
- У вікні редактора коду запишіть команди присвоювання значень змінним last_name, firstname, sname.
- Запишіть команду знаходження значення змінної величини full_name:
full_name:= last_name+' ' +UTF8copy (first_name, 1, 1) +' . ' + UTF8copy(sname, 1, 1) +'. ';
- Передбачте виведення отриманого значення змінної у відповідне текстове поле.
- Запустіть проект на виконання. Введіть дані в текстові поля. Натисніть кнопку Пуск і перевірте правильність роботи програми. За потреби виправте помилки.
Програмний код проекта
⇒
Завдання 2. Складіть програмний код, який можна використовувати в середовищі Lazarus, щоб зі слова s1 отримати слово s2(табл).
Інтерфейс проекту
⇒
Варіант програмного коду
Завдання 3.
Інтерфейс проекту |
|
⇒ |